maandag 24 april 2017

quallitytime

Langs elkaar heen leven.
Iets wat soms zonder dat je er erg in hebt zomaar vanzelf gebeurd.
Je woont in het zelfde huis, eet met elkaar slaapt met elkaar en toch, toch kan het zomaar gebeuren dat je elkaar toch even zoek bent.

Werk in uitvoering.
Een huwelijk is hard werken, dat ben ik mij zeker bewust.
Laatst kregen we de vraag bij de ouder gesprekken bij de Bascule, zo en wanneer zijn jullie voor het laatst samen weg geweest.
Toen was het lang stil. Te lang....

Dat gebeurd gewoon zelden. Oppas regelen doen we praktische niet. Als we een verjaardag hebben splitsen we elkaar op. of de een gaat of de ander of we wisselen elkaar af.

de opdracht die we mee kregen was eenvoudig om aan te horen, maar ik zag direct al beren op de weg.
 Een avondje samen weg....

Oke boeken voor de theatertour van Matthijn Buwalda was nog het meest simpele van alles maar ja... In Gouda dus uurtje rijden vanaf ons huis. Op een donderdagavond.

Plan van aanpak. Onze jongste diva van 5 mocht slapen bij een vriendin van ons. Ik kon haar om 4 uur brengen en smorgens zou zij haar naar school brengen en dan haalde wij haar om 12 uur weer op.
Dat was 1... check.
Onze oudste kanjer had stageweek dan maar konn daar ook vanuit een dorp verder prima heen fietsen. Hij mocht naar mn schoonzus en zwager. was daar vanaf 6 uur welkom dus hij zou daar zelfstandig heen gaan. Check 2.
Onze middelste kanjer mocht naar mijn ouders. Uit school zou hij daarheen fietsen en smorges zelfstandig weer naar school toe gaan. Check 3.

Wat ik niet voor mogelijk had gehouden was binnen 20 minuten geregeld!
Dat had ik werkelijk waar nooit bedacht.

We zouden dus vanaf kwart over 4 weg kunnen.
Heerlijk naar Gouda, koffie drinken in een koffiewinkel. Struinen en dwalen door de straatjes, echt quallitytime samen..... De voorstelling begon om half negen en was geweldig. Ook mijn hubbie vond het geweldig ondanks dat hij nog nooit naar een theater voorstelling van Matthijn was geweest.
Een top avond! eenmaal thuis was het heerlijk dat de oudste twee niet op waren, je die niet naar bed hoefde te brengen maar vanaf binnen stappen samen was.

de volgende ochtend hadden we redelijk vroeg (half 11) een afspraak bij de Bascule staan. Evluatiegesprek. Dat was goed. Ons hoofd was leeg maar gevuld met ons. Een heerlijk gesprek gehad.

Om 12 uur onze jongste diva uit school gehaald. Ook weer heerlijk.
Wat ik heb geleerd van deze nog geen 24 uur?

Dat tijd samen echt mega nodig is.
Dat het nodig is om elkaar te blijven vinden. Te weten wat er bij de ander speelt.
Te genieten van elkaars onvoorwaardelijke aandacht en tijd.



1 opmerking:

Laat gerust een berichtje achter ....