dinsdag 14 november 2017

Twee mensen en de zee.

Een van de eerste opdrachten tijdens de schrijfcursus was deze:
Schrijf een korte tekst over de foto. je zag op de foto de zee, een stuk strand en de lucht.
Een kalme zee met kleine golven.
Kanttekening: het gaat hier om een man en een vrouw. 
We zien het tafereel vanuit de man. let wel de vrouw is blind....
Mijn reslultaat van een korte schrijftijd was het volgende....


Twee mensen en de zee.


Zullen we naar de zee kijken?
Lief, trek je schoenen eens uit.
Kom ik hou ze wel vast.
Voel je het zand, voel je de schelpen?
Pak maar mijn hand dan lopen we samen.
Samen een stukje de zee in.
Over de schuimkragen zo in de golven.
Dwars door de wind.
Proef maar de golven, hier zijn een paar druppels.
De geur van de zee dringt die door bij elke ademhaling.
Een paar stille ogenblikken volgen.
Dan zegt ze: ‘Ja, ik heb de zee gezien!’

Schiet er gerust op in een commentaar....
Leer ik alleen maar weer van....

Liefs Zus en Trijntje



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....