dinsdag 16 september 2014

rennen, vliegen, duiken, vallen en weer opstaan

Ja zo'n week is het deze week even zeg.
Pff.... Echt even op zoek naar een momentje van zitten en niets hoeven doen,
maar dat zit er nog even niet in.
Vandaag met dochterlief naar de oogarts in de VU geweest. gelukkig goed gekeurd, ze hoeft niet meer terug te komen. Omdat de arts het er druk had en dochter lief druppels kreeg die een half uurtje moesten inwerken ben je er al gauw de hele middag zoet mee.
Mijn oma ligt in het Ziekenhuis dus met Zus afgesproken om daar heen te gaan tijdens het bezoekuur vanaf half zeven.

Dus eenmaal thuis bij de oogarts vandaan snel de keuken in gedoken om een lekkere maaltijd voor de rest van het gezin te maken. Bietenstamppot met kleine gehaktballetjes stond er op het menu.
Heerlijk vinden ze dat.

Het originele recept is met komijnekaas er door, maar dat laat ik altijd achterwegen. Dat vinden ze dan weer net niet lekker....
Van mijn moeder gister heerlijke zomerbietjes gekregen, vers gekookt dus de stamppot was zo klaar.
Alles op tafel gezet, iedereen geroepen voor het eten, en ik snel de auto in om weg te gaan.
Eenmaal weer thuis was manlief net weer weg naar een vergadering.
Bah er zijn van die dagen.

Het is soms zo lekker om een kop thee te zetten en een krantje en dan even helemaal niets te doen.... maar ja de was hangt nog op de lijn.
Toch nog maar even doorgaan vanavond, dat scheelt voor morgen weer.

Van de week heeft onze middelste zoon alweer het jaarlijkse schoolreis gepland staan. Hij heeft er weer zin in. Dit jaar hebben ze gekozen om naar het Archeon te gaan. Hoe leuk!
Ben nu al nieuwschierig naar zijn verhalen bij thuiskomst.

Morgen mogen de jongens uit school naar de kapper en begint savonds club weer voor ze.
Manlief heeft voor morgenavond ook nog een afspraak gemaakt met een mannetje over veiligheid voor je huis. Hoe beveilig je je huis voldoende. Tja of ik daar nu op zit te wachten?
Donderdag ochtend vergadering bij mij thuis en smiddags krijgt de oudste eindelijk slotjes en moet er ook met een buurvrouw nog even een verjaardagstaart voor haar zoon gemaakt worden. En de korfbaltraining niet te vergeten gaat ook savonds gewoon door.
Zaterdag dan mag ik met de oudste een dag naar Moeder/Zoondag van Eva.
Wat kijken we daar naar uit zeg. Even quallity time met z'n tweetjes.


Eigenlijk kijk ik daar nu al naar uit.
Maar eerst nog even deze week door....

De naaimachine komt weinig van stal op deze manier...
Bah, misschien moet ik dat ook maar in mijn agenda schrijven als to do....

liefs Zus en Trijntje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....