zaterdag 29 november 2014

Advent is dromen....

Morgen begint de adventstijd weer...
Toeleven naar kerst.
Vanavond tot laat nog aan de knutsel om een adventskalender te maken.
Op www.thuisgeloven.nl vond ik een mooie kalender waarmee ik aan de gang ben gegaan.
S'middags nog even langs m'n paps voor een stuk hout. S'avonds snel even schilderen en laten drogen zodat ik rond een uur of 8 aan de slag kon.
De jongens wilde film kijken vanavond dus toen ik hun had geinstaleerd met film, de kat op schoot, en wat drinken en een bakje chips kon mijn knutseltijd beginnen.
Uitknippen, schroeven draaien en kant knippen, plakken en vastmaken.
Na 22.00 uur zat alles er op en was hij klaar.






De fotos zijn vanavond genomen zonder flitser...
Misschien morgen overdag even betere foto's maken...

Onze adventstijd kan dus beginnen.
Mooi om zo met elkaar naar kerst toe te leven
Elke dag een kaartje omdraaien en een bijbeltekst lezen.
Kort, ideaal met onze kleinste dame er bij.
Ook zitten er plaatjes bij die nog niet ingekleurd zijn dus die kan onze diva mooi inkleuren als we met de mannen de bijbelteksten opzoeken en lezen.

Onze middelste kanjer is op dit moment elke avond een psalm aan het lezen.
Uit twee vertalingen.
De NBV en uit GrootNieuws.
Nu wil hij heel graag de Herziene Statenvertaling hebben dus die heb ik van de week bij onze plaatselijke christelijke boekhandel gehaald (www.ichtusshop.nl)
Hij krijgt m in de komende tijd als daar de gelegenheid toe is of een goed moment, en anders met kerst.
Zo mooi om je ventje van 10 jaar hardop elke avond weer een hoofdstuk te horen lezen uit de bijbel. Daar kan ik zo intens van genieten.

Voor de komende tijd wens ik iedereen een mooie bijzondere adventstijd toe.
Waarin we mogen toeleven naar kerst, maar vooral ook mogen uitzien naar wat komen gaat in Pasen!

Gezegende tijd allemaal...

Liefs Zus en Trijntje

4 opmerkingen:

  1. Jij ook een gezegende tijd toegewenst. De foto's zijn best hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er prachtig uit... En weer een leuke blog gevonden om bij te houden ;)... Hihih krijg 't er nog druk mee ... Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lief... dank je wel...
      en dan te bedenken dat ik regelmatig jou blog lees :)

      Verwijderen

Laat gerust een berichtje achter ....