zondag 30 september 2018

Dankbaar werk...

Dit weekend mocht ik weer werken.
Wat heb ik toch bijzonder mooi dankbaar werk zeg...
En bovenal wat maken we n plezier.
Al dansend en zingend mensen wekken met hun favorite muziek.
Zomaar even wat voorbeelden van mijn dag...
Men K. Ligt nog in bed te wachten op onze komst voor de adl. Samen met mn lieve collega stappen we de deur binnen. Goedemorgen men K. Hier zijn de twee lelekerds weer.... een grote bulderlach volgt. De toon is gezet. De hele verdere dag geniet dhr van een grap en een grol. Net voor we weg gaan smiddags loop ik naar meneer K toe. Tot morgen men k. Ik ga naar huis. Ik heb n fijne dag gehad is zijn reactie....
Heerlijk.
Mw M. Ligt op bed. Na 3 keer een poging te hebben gedaan om mevrouw te helpen voor de adl zie ik mevrouw op eens lopen over de gang al roepend. "Zuster, zuster waar bent u nou. Ik zie helemaal niemand." Als ik n arm om haar heen sla en zeg he mevrouw M wat fijn u te zien! Begint ze te stralen. "Ohh meisje wat fijn dat je er bent."
Mevrouw loopt met mij mee en ik mag haar helpen met wassen en aankleden. We kletsen over de kinderen want ja die zijn vast al naar school.... (het is zondag en haar kinderen zijn inmiddels allang zelf moeder geworden....maar dat vertel ik haar niet...)
Ach en dan meneer S. Meneer is wat in zichzelf gekeerd vanmorgen. Samen zoeken we kleding uit voor vandaag. Een  blouse met een mooie trui er over en een makkelijke broek. Na het wassen en aankleden nog even scheren en een lekker luchtje op. "Vind jij m wel lekker ruiken anders doe ik hem niet op hoor" vraagt hij als ik met t flesje aan kom lopen.
Tussen de middag eten we altijd warm met elkaar. Vandaag staat er macaroni en aard groente vlees op het menu.
Voor meneer S een bordje klaar gemaakt. Zelf eet hij geen hap. Hij staart wat naar zijn bord zonder het aan te raken.
Ik ga naast hem zitten en vraag of ik hem mag helpen. Maar echt eten doet meneer niet.
Mijn collega zit tegenover ons en helpt mevrouw R. Ze geeft haar steeds een hapje van de maaltijd.
Meneer S bekijkt het, en als ik hem een hap van de maaltijd geeft zegt hij uit zn tenen. Ik wil niet meer. Als ik vraag waarom niet zegt hij vol overgave " nou kijk zij eet t ook niet op, zij heeft t ook weg aan degene naast haar"
Ach wat heeft hij gelijk! Ik stop met aanbieden. Hij heeft genoeg...
Even later lachen we er als collega's smakelijk om. Wat n heerlijk dankbaar mooi beroep heb ik toch.
En dan nagaan dat er niet 4 bewoners maar 15 van deze mooie bijzondere lieve mensen wonen bij ons. Met elk hun eigen dingen en verhalen...
Heerlijk gewerkt....

Liefst zus en trijntje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....