dinsdag 17 februari 2015

Dankbaar dat Zus MIJN Zus is!!

We roepen hier in huis wel eens:
"Het leven is een krentenbol"
Geen glad broodje, maar vol met hobbeltjes, rozijnen, stukjes....
Ach en dat geeft eigenlijk ook helemaal niet.

Zondag mocht ik mijn verjaardag vieren. Nou ja vieren... 37 jaar dus ja...
Mijn zus kon ivm door haar schouder operatie niet komen dus wilde ik het niet vieren. Als zij er niet bij kan zijn, ben ik niet echt jarig!
Een krent!
Alleen ouders, broers en zussen van beide kanten kwamen uit de kerk een bakkie doen.
Allen Zus dus niet...
Toen iedereen weg ging zei m'n zwager uit t niets :"Zus belt of ik haar even kom helpen, ben zo terug...." En weg was hij.

Nog geen kwartiertje later zag ik hem weer voorbij het raam lopen...
Met achter hem aan m'n Zus!!

Zondag mocht ik dus toch echt jarig zijn! Ze is niet lang gebleven en dat hoefde ook helemaal niet.
Het feit dat ze geweest is, gewoon even op m'n bank zat was al meer dan genoeg cadeau voor mij.
Super trots ben ik op haar hoe ze alles weer doet!
Dat ze eenmaal thuis weer met een bak voor haar moest zitten vanwege de misselijkheid door de drukte van het weggeweest zijn...
Dat zijn nou die krenten uit de krentenbol waar we het altijd over hebben.
De stukjes in de bol.

Toch ben ik super blij dat ze er toch bij geweest is.
Jarig! echt jarig want Zus was er bij!
In maart vier ik het nog een keer dunnetjes over met wat vriendinnen op een doordeweekse ochtend. Gewoon met een bak koffie en een gebakje. Het leven vieren.
Dankbaar ben ik dat ik mijn 37e verjaardag mag en mocht vieren met de mensen van wie ik zielsveel houd.

S'avonds stuurde Zus mij via de watsapp onderstaande lijst toe....
Tja....


7 redenen waarom je zus de perfecte vriendin is
------------
Wie heeft vriendinnen nodig als je een leuke zus hebt! Nog geen vriendschap gesloten met je zus? Misschien kunnen deze 7 redenen je overtuigen.
--------
1. Je kent haar door en door (en zij jou)
Want jullie kennen elkaar nu hoe lang? O ja, je hele leven! Je kunt al je jeugdherinneringen met haar delen (ook die gĂȘnante) en ze weet precies hoe je in elkaar steekt. Handig als je een keer je dag niet hebt.
2. Ze is erbij op alle mooie momenten
Je diploma-uitreiking, al die (uit de hand gelopen) feestjes, je huwelijk, de geboorte van je eerste kind… Je zus is er altijd als er iets te vieren valt in jouw leven.
3. Maar ze is er ook voor je als je verdrietig bent
Ze staat bij je op de stoep (met iets lekkers) als het minder goed met je gaat. Hoe ze dat weet? Dat voelt ze, daarvoor is ze je zus.
4. Ze is de enige die je (gekke) familie begrijpt
Want ze maakt er zelf deel van uit. Ideaal!
5. De (harde) waarheid
Of je kont goed uitkomt in die broek? Of je moet solliciteren op die baan? Of die nieuwe liefde wel bij je past? Van je zus krijg je een eerlijk antwoord. En ja, dat is soms pijnlijk. Maar je hebt er in ieder geval wel iets aan.
6. Ruzies komen altijd goed
Ook al vecht je elkaar letterlijk de tent uit of roepen jullie de meest vreselijke dingen naar elkaar, het komt altijd weer goed. Zussen zijn meer vergevingsgezind dan vriendinnen. Want jullie hebben niet alleen een vriendschap, ook nog eens een ijzersterke familieband. En dan is liefde onvoorwaardelijk.
7. Ze zal je altijd verdedigen
Jullie mogen elkaar voor van alles uitmaken, maar als een ander iets naars over je durft te zeggen zal je zus je meteen verdedigen.

Zo ongelooflijk dankbaar en blij ben ik dat Zus mijn Zus is!!

Liefs Zus en Trijntje

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi om zo'n zus te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook een lieve zus en ook wij zijn vriendinnen :) Dat is echt heel waardevol!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter ....