vrijdag 27 november 2015

Kertskaartenactie en een bakje vol liefde

Onze kleine diva en ik hadden zin om te knutselen.
Even op internet struinen toen mijn oog viel op de kerstkaartenactie van het Legen des Heils.

Deze actie wil ik graag onder jullie aandacht brengen.
Voor ons z'n kleine moeite en voor een ander zn groot gebaar.

Dus de tafel leeg gemaakt en papier, kleurtjes, lijm, schaar en enveloppe opgezocht en samen gingen we aan de slag.
Gedichtjes zoeken, mooie tekeningen maken, boompjes uitknippen, de tijd vloog voorbij.
Na 1,5 uur hadden we 12 kaarten klaar.
Wat hebben we samen genoten zeg.

quallitytime saampjes en ondertussen ook nog iets moois doen voor een ander....
Een oproepje aan jullie allemaal, echt, maak t verschil er mee!!
tot 1 december kun je kaarten insturen dus als de kids vanmiddag vrij zijn of morgen met elkaar aan de keukentafel.... een aanrader...

voor meer info kun je kijken op de onderstaande link:
http://www.arkmission.nl/projecten/kerstkaartenactie/


En dan 14 november.
het tijdschrift Eva maakt er al geruime tijd "reclame" voor.
"Een bakje vol liefde".
Het idee vind ik echt subliem gevonden.
Wat doen we dat toch weinig eigenlijk.

Gewoon een hart onder de riem,
gewoon zeggen ik denk aan je,
gewoon dankbaar zijn voor wat iemand voor je doet,
gewoon een bakje vol liefde.

Dit jaar heb ik weer mee gedaan...
Een bakje vol liefde.
De reactie die je dan terug mag krijgen, de liefde.... Ik hou er van....

Aan wie geef jij je bakje vol liefde??

Onze kleine diva maakte een kleine taart (kwarktaart) voor onze middelste kanjer. Omdat ze trots op m is. Wat heeft hij gehuild toen hij de taart van haar kreeg. Zo ontroerend zo lief....
Onze middelste kanjer wilde ook mee doen en bakte een taart voor zijn tante, mijn Zus.
Omdat hij daar altijd meer dan welkom is. Hij ging vol blijdschap de taart weg brengen. allebei blij! de een met het weggeven de ander met het ontvangen.
Zelf bracht ik een taart naar een buurtvrouw uit de straat. Ze heeft een pittig jaar achter de rug. De taart was als bemoediging. Ze was er zeer door geraakt. ater stuurde ze in een app dat ook haar man er door geraakt was.... Bijzonder, voor je zelf een kleine moeite en voor een ander z'n groot gebaar.

Het hoeft niet altijd moeilijk en ingewikkeld te zijn, en zeker niet duur.
Een kaart schrijven, een taart of cake bakken, een arm om iemand heen leggen.....

We hebben alle drie afzonderlijk het bijzonder gevonden om te doen.
Van de week had ik het er nog over met onze middelste kanjer.
Volgend jaar doe ik weer mee, zei hij....
Mooi.... We zetten m alvast in onze nieuwe agenda!

Liefs Zus en Trijntje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter ....