woensdag 9 december 2015

Ze willen mij gewoon volstoppen

Een updaten over onze middelste kanjer...

Vandaag hadden we weer een afspraak staan bij de psychiater.
Ohh wat een naar woord is dat eigenlijk.
Een vriendelijke vrouw die al 25 jaar in het vak zit.

Ja eerlijk, het stelt enigszins gerust als ze dat verteld.
Niet dat ik er iets aan heb, maar toch.

Onze kanjer ging mee net als mijn hubbie. Fijn zo met z'n drietjes.
De wachtkamer stroomde vol en ik voel me daar zo niet op mijn gemak.
Twee moeders stonden bij het koffiezetapparaat grove taal uit te kramen naar elkaar al hard pratend. Over kerst, het gesprek waar ze in zaten en...
Een nette vader zat op een stoel druk op zijn telefoon te werken.
Een "behandelaar" stond in een Arabische taal met een cliënt en twee drijnende kinderen en een baby in een maxicosi druk te discussiëren over geen idee.... en dan niet te vergeten de twee tieners die onderuit gezakt , ongeïnteresseerd al kauwend op een kauwgommetje zaten te kauwen en op hun mobieltje bezig waren.
En wij....
Toen onze behandelaar er aan kwam en onze naam noemde hoorde ik het in eerste instantie niet eens. Zo druk, chaotisch....

En toen ging de deur achter ons dicht. Pff wat een rust zeg.
"Zo, en hoe gaat het" was haar eerste vraag aan onze kanjer.
Tot mijn, ik denk onze, verbazing vertelde hij zeer duidelijk hoe het met hem gaat. Hoe hij zich voelt.
Hij zit nu op medikinet 40 mg. Tot vandaag gaat het redelijk. Wel erg boos geweest maar geen woedeaanvallen zoals vorige week wel het geval waren.
Hij vertelde dat zijn hoofd nog steeds vol zit, maar dat hij wel iets beter in zijn vel zit.
Dat hij weinig eetlust heeft en absoluut de slaap niet kan vatten savonds.
Om 11 uur is hij nog wakker.

Zelf ben ik een vroege slaper dus meestal slaap ik eerder dan hij.
Hij is daardoor zo moe en komt daardoor smorgens ook lastig zijn bed uit omdat hij nog zo moe is.

Na lang dubbe van de arts was haar voorstel om toch door te gaan met de medikinet 40 mg en daarnaast ipv 10 tabletten melatonine 20 tabletten te geven.

Wat was onze kanjer lam geslagen. 20 tabletten. Op de terugweg zei hij, ze willen mij gewoon vol stoppen met pillen. Uitgelegd dat het medicijnen zijn van 0,1 mg per tabletje.... maar ja dan ben je toch echt 11 en snap je daar geen bal van.
Het zijn er gewoon 20. Punt uit!

Vanavond dus voor het eerst 20 tabletten gegeven. En... Hij slaapt al!

Tot de tweede week van januari gaan we dit uittesten.
Ik merk zo aan mezelf dat ik zo onwijs moe ben. Alle moeheid lijkt er uit te komen. Ik slaap onrustig, droom heel veel, veel wakker....

Zo blij ben ik als het januari is, en als we kunne zeggen ja de rust is aan het terug komen in huize zus en Trijntje.


Omdat we vandaag dus weer met onze kanjer op stap moesten hebben we vanavond het gourmetstel opgezocht en heerlijk met z'n vijfjes ge gourmet. Heerlijk. En als onze kanjer even van tafel af wilde om met playmobile te spelen lieten we dat maar toe. Het blijft zoeken, afwachten, loslaten, ondergaan, maar ik ben er van overtuigd dat er een dag komt....

Liefs Zus en Trijntje



2 opmerkingen:

  1. Ik lees alles mee en ik weet eigenlijk niet hoe ik moet reageren... wil je denk ik gewoon een knuffel geven... en heel veel sterkte toebidden... dus mijn reacties blijven een beetje hetzelfde... maar ik meen het echt hoor!
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 20 pilletjes? Jouw psychiater kan gewoon een potje voorschrijven met 1 mg, 3 mg en 5 mg tablet. Dochter zat in groep 8 aan 3 mg pilletjes :-) Dat is er dus een pilletje. Zijn die pilletjes 0,01 mg? Of 1? Je kunt ook een pilletje van 3 mg door midden doen. Of in vieren en dan weer verdelen. het is heel raar maar dit medicijn kan ook bijwerkingen hebben als: rusteloosheid, prikkelbaarheid, agressie, abnormale dromen en angst! (zie bijsluiter van apotheek)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter ....